суботу, 12 березня 2016 р.

Твій друг — дорожній рух

ТВІЙ ДРУГ — ДОРОЖНІЙ РУХ
Ведуча.
Добрий день, малеча щира,
Хай живеться вам у мирі.
Хай лунає всюди пісня і дитячий сміх,
На свято вас запрошуєм усіх.
Ведучий.
А свято буде в нас незвичне,
І навіть не новорічне.
Тож наберіться, діти, духу,
Бо свято це із правил руху.
Ведуча.
З кожним роком зростає інтенсивність авто­мобільного руху на дорогах. А це, у свою чергу, підвищує відповідальність усіх учасників дорожнього руху: водіїв, пасажирів, пішоходів. Тому великого значення набувають знання правил дорожнього руху й дотримання їх учнями. До речі, з'явилися вони дуже давно.
Ведучий. У січні 1683 року Петро І видав указ про вве­дення Правил дорожнього руху. Ці правила вказували на те, де можна було їздити, де зупинятися кінним екіпажем. З часом вони змінювалися, доповнювалися. А ось у 1891 році в нашій країні з'явився перший автомобіль.
1-й учень.
Для того, щоб відстань короткою стала,
Для того, щоб швидкість здолати і час.
До нашої ери ще люди подбали
І винайшли колесо кругле для нас.

2-й учень.
Помчали по світу автомобілі,
І правила виникли строгі тоді.
Будь пильним, уважним завжди на дорозі,
Де правила знають — не місце біді.
(Звучить пісня на мотив «Червоної рути»),
1.       Друже, запам'ятай ти важливі поради
І увагу звертай на дорожні знаки.
Це наука проста, але дуже важлива,
Якщо знаєш її, ти людина щаслива.
Приспів:
Червоне світло пішоходу підкаже:
«Обережно, мій друже, шлях закритий!».
Світло зелене посміхнеться до тебе,
Посміхнеться і скаже: «Можна йти!».
2.       Так що треба тобі ці всі правила знати,
І виконувати їх, і постійно вивчати.
Може їх ти не раз пригадаєш, дитино,
Коли будеш іти по проїжджій частині.
Приспів.
Ведуча. Діти, а ви знаєте правила дорожнього руху? (Відповіді дітей).
Вікторина з правил руху.
1.Для кого призначені тротуари?
2.Де повинен рухатися транспорт?
3.Де і як потрібно переходити вулицю?
4.Якщо немає перехрестя, світлофора, то як потрібно переходити вулицю?
5.Зі скількох років дозволяється їздити на велосипеді по проїжджій частині?
(Звучить пісня «Вчать у школі». Забігає Вовк, за ним — Міліціонер).
Міліціонер. Громадянине Вовк, зупиніться! Ви куди?
Вовк. Туди. (Забігає на сцену).
Міліціонер (свистить). Громадянине, зачекайте!
Вовк. Ну, що ще?! Мені ніколи, я поспішаю! А що тра­пилося?
Міліціонер. По-перше, ви увірвалися на сцену, внесли зміни у хід свята, а у нас з дітками дуже серйозна розмо­ва. По-друге, ви порушили правила дорожнього руху.
Вовк. Так? (Чеше потилицю). Але ж ми у казці, а в казці усе не за правилами.
Міліціонер. Наша казка якраз про правила.
Вовк. Про які ще там правила?
Міліціонер. Про правила дорожнього руху!
Вовк. Не знаю я про такі. Я зібрався пограти у футбол на проїжджій частині, а ви мені весь час заважаєте.
(Вовк тікає від міліціонера).
Міліціонер. Увага всім працівникам ДАІ! У нашій казці з'явився порушник правил дорожнього руху. Терміново вжити відповідних заходів: швидко затримати порушника, навчити його правил руху! Особливі прикмети: сірий костюм, червона краватка із різно­кольоровими цятками, чорна шапка. Негайно всім на пошуки!
(Міліціонер вибігає зі сцени на пошуки Вовка, передає все по рації.
Зміна декорації: у лісі, біля своєї хат­ки, сидить Баба Яга і співає пісню на мотив «Маленька країна»),
1. Стоїть за горами, за лісами
Хатка1 моя стара,
Там павуки снують ночами,
Там страх і темнота.
Знаків дорожніх там не знають,
І не виконують їх.
Усі по стежинках там гасають,
Біда їх чекає усіх.
Приспів:
Навіщо вам їх учить,
Як можна й без них прожить.
Зі знаками цими, дітки мої,
Краще вам не дружить! (2 рази) (У цей час забігає Вовк на галявину).
Вовк. О, привіт, бабуню!
Баба Яга. А, це ти, Вовче, одно скачеш!
Вовк. Так, я, бабуню! За мною женуться, сховай мене!
Баба Яга. Кому на цей раз ти потрібний?
Вовк. Міліції.
(Бігає по сцені, не знає, де сховатися).
 Вовк. Ну, бабусю, придумай що-небудь, благаю.
Баба Яга.
Набридло чаклувати,
Слова нікому сказати.
Добре, Вовче, тобі я поможу,
Бо з тобою я дружу.
Вовк. Та годі тобі вже, швиденько чаклуй, а то мене спіймають.
Баба Яга.
Ось тобі моя мітла,
Мчить вона, немов стріла.
Ти на неї зверху сядь, —
Над лісами будеш ти літать...
Вовк. Ну ти даєш, бабуня, а кажеш, що на пенсії.
(Сідає на мітлу, бігає по сцені, «вилітає». З'являється міліціонер).
Міліціонер. Доброго дня, Бабусю! Ви тут Вовка не зустрічали?
Баба Яга. Здравія желаю! (Козиряє міліціонеру). Нікак нєт, не віділа.
(Діти кричать, що вона бачила).
Міліціонер. Я не розумію: хто з вас каже мені правду!
Діти. Ми!
Міліціонер. Зізнавайся, бабусю, а то зараз же пройдемо у відділок.
Баба Яга. А що я. Я нічого. Я вам все скажу, тільки по­обіцяйте, що ви мене не посадите.
Міліціонер. Обіцяю!
Баба Яга. Я йому позичила свій автомобіль.
Міліціонер. Якої марки?
Баба Яга.
Марки мітла, березова, не минуло й чотириста їй, Як мітлу змайстрував сам Кощій!
 Міліціонер. Так, зрозуміло. (Говорить у рацію). Увага всім постам ДАІ! Порушник правил руху — Вовк — зник у невідомому напрямку на мітлі. Негайно затримати Вов­ка, пояснити йому правила руху, відібрати транспортний засіб! (Звертається до Баби Яги). А вам, бабусю, теж, я бачу, потрібна профілактика. (Погрожує).
Баба Яга. Ні, ні, не потрібно! Я вже все зрозуміла. Я більше так не буду... А можна мені з вами залишитися і вивчити всі правила? Я обіцяю, що буду чемно себе по-водити і завжди дотримуватися правил руху.
Міліціонер. Ну що, діти, пробачимо Бабу Ягу, повіримо їй на цей раз?
Діти. Так.
Міліціонер. Тоді, бабусю, для тебе перше випробування: потрібно провести гру з учнями з правил дорожнього ру­ху.
Баба Яга. Добре. Спробуйте для початку відгадати за­гадку.
Усім перехожим я моргаю, Щоб пильно глянули на мене. Очей же я аж троє маю: Червоне, жовте і зелене. Діти. Світлофор.
Баба Яга. Правильно, діти, молодці! А чи знаєте ви, що означає кожне око світлофора?
Учениця.
Червоне — треба пам'ятати: Іти не можна, слід чекати. А жовте блимне — не хвилюйся, Уважним будь і приготуйся. Зелене — вітер, дощ чи злива, Через дорогу йди сміливо!
Баба Яга. Молодці! Тепер ми можемо пограти у гру, яка має назву «Сигнали світлофора». Якщо я буду показувати червоний колір, то ви тихенько сидіть, якщо жовтий — то плескайте в долоньки, якщо зелений — то ту­пайте   ногами.   Правила   зрозумілі? Тоді починаємо. (Проводить гру).
Тепер, я гадаю, і ви, і я запам'я­таємо правила дорожнього руху і завжди будемо їх виконувати.
Міліціонер. А якщо немає світло­фора, то де і як потрібно переходити вулицю?
Учень.
Щоб дорогу перейти,
треба знак такий знайти:
«Пішохідний пе­рехід».
А якщо відсутній знак,
Треба нам зробити так:
При дорозі зупинитись
І ліворуч подивитись.
Бачиш, транспорту немає,
До середини рушаєш.
Є тут лінія чудова,
Незвичайна, розділова.
Знов на ній ти зупинись
І праворуч подивись.
Як машини всі пройдуть —
Пішоходу вільна путь. (На мітлі з 'являється Вовк).
Вовк.
Ах, стомився я за день, Краще б я співав пісень. Знову в вас я приземлився, Бо бензин увесь скінчився.
Міліціонер. А ви нам якраз дуже потрібний, громадяни­не Вовк! Ви порушили правила дорожнього руху і за це маєте відповідати за законом!
Вовк. Це як ще «за законом».
Міліціонер. А так: ви повинні скласти іспит на знання Правил дорожнього руху.
Вовк. Іспит?! Це наче в нашій Лісовій школі. (Чухає потили­цю). І чому я тоді не слухав свою мудру вчительку Сову?
Міліціонер.   Отож,   а   тепер доведеться відповідати самому.
Вовк.   Ну,   що.   Я   готовий. Іспит так іспит.
Міліціонер. Слухайте уважно перше питання:
На який сигнал світлофора можна переходити дорогу?
Вовк (благає допомоги в учнів). На жовтий...
Діти. На зелений.
Міліціонер. З цим завданням Ви не впоралися. Слухайте нас­тупне:
У якому місці можна перехо­дити проїжджу частину?
Вовк. По діагоналі... Діти. Неправильно! (Відповіді дітей).
 Міліціонер. Повторіть усе, що роз­повідали діти. (Вовк повторює). Останнє завдання. Де можна їздити на велосипеді?
Вовк. У лісі, в парках, скверах.
Баба Яга (викрикує з залу). На спор­тивному майданчику, у дворах.
Міліціонер. Правильно, молодці! Нарешті я бачу, що ви запам'ятали найпростіші правила дорожнього руху.
Вовк і Баба Яга (разом). І не тільки запам'ятали, а й зобов'язуємося їх завжди виконувати.
(Всі актори шикуються на сцені, звучать фінальні слова).
Ведучий.
Знайте всі: дорослі й діти,
Найважливіші на світі
Строгі правила дорожні,
І без них прожить не можна.
Ведуча.
Є правила строгі для пішоходів, їх знати повинні усі до пуття. Буває помилка — загроза здоров'ю, Буває — помилка позбавить життя!
Міліціонер.
Хто сів за кермо — не спіши, будь уважний,
На знаки дорожні в дорозі зважай.
Ти правил безпеки, водій, не порушуй,
Про тих, хто довкола, завчасно подбай!
Баба Яга.
Дорослі! Про діток своїх потурбуйтесь, Дорога — не місце малятам для гри! їм змалку потрібно теж правила знати, Порушники, зважте, ростуть з дітвори!
Вовк.
Здоров я вам всім: водіям, пасажирам,
У здоровому тілі — здоровий вам дух! "~       Щасливих доріг вам усім ми бажаєм,
Усі разом. Бо ми — за безпечний, за вічний ми рух!
(Звучить фінальна пісня на мотив дитячої пісні «Виглянуло сонечко»).
1.     Виглянуло сонечко, сяє з висоти,
День прийдешній з радістю стрінем я і ти.
І дорога дальняя, мов струна дзвенить,
Треба всім дорожні нам правила учить.
(2 рази).
2.     Якщо хтось порушив їх, — треба зупинить,
їм дорожні правила треба пояснить.
І у свою щасливу ти знов зорю повір,
Щоб дружить з дорогою, йди до нас в ! ЮІР! (2 рази).
(Актори роблять уклін, потім під музику спускаються в зал і дарують учням виготов­лені своїми руками дорожні знаки).

Немає коментарів:

Дописати коментар

Сценарій родинного свята «Українські вечорниці» 2 клас

Сценарій родинного свята «Українські вечорниці» 2 клас Біля накрито столу Ганна. Розмовляє сама з собою. Ганна ...