Перший урок
2-Б клас
Я буду здоровим!
Розробка відкритого уроку – тренінгу
Мета: з'ясувати сутність понять «здоров'я» та «здоровий спосіб життя»; поглибити знання, уміння і навички здорового способу життя учнів з метою попередження небезпечної поведінки;
навчити учнів визначати життєві цінності та власну позицію щодо шкідливих звичок.
розвивати вміння роботи в групах;
виховувати толерантне ставлення один до одного.
Обладнання: авторучки, аркуші паперу форматів А4, маркери, фломастери, інформаційні повідомлення, невеличкі різноколірні аркуші паперу для об'єднання учнів у групи, кросворд,
DVD-плейер, носій відео та аудіо інформації.
Хід уроку
I. Організаційний момент. Емоційне налаштування класуII. Вітання
Вчитель. Усі люди неповторні. У кожного з вас своя особлива зовнішність, своєрідна хода. Кожен по-своєму думає, пише, говорить. У кожного власне життя, власна доля. Усі ви найдорожчі для батьків. Усі потрібні своїй країні.
Сьогодні на уроці ми будемо говорити про себе, про життя людини, про те, які ми з вами. Прочитайте хором тему з дошки. Тема складна, але цікава, бо в ній йде мова про людину, тобто про кожного з нас.
Але цей скарб треба оберігати, і турбуватися про те щоб його не втратити. Бо народна мудрість каже: «Без здоров’я немає щастя».
Сьогодні ми будемо говорити про здоров’я: як ми до нього ставимося? Яку роль воно відіграє в нашому житті? Чи є перешкоди для його збереження і як їх можна подолати? Адже з давніх – давен український народ найбільшою цінністю у житті вважав здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: «Здрастуйте!», «Здоровенькі були!», «Дай Боже здоров’я!».
Учні. Здоров’я – то найбільший скарб,
Відомо всім на світі
А як його берегти
Не знають наші діти.
Але то, друзі, не біда
Чекайте ще хвилинку,
Повторим правила усі
Щоб знати без зупинки.
Музична пауза . Підготовка до гри. Розділ класу на 3 групи.
III. Гра «Здоров’я – це – ».
Кожна група отримує завдання.
1 група: Для чого нам здоров’я?2 група: Що заважає людям бути здоровими?
3 група: Що допомагає людині бути здоровою?
Обговорення у групах.
Висновки.
IV. Фізкультхвилинка.
V. Обговорення легенди «Все в твоїх руках» .
Вчитель. А тепер послухайте легенду і подумайте: чого вона нас навчає?
«Колись у давньому Китаї жив дуже розумний, але пихатий мандарин. Весь день він приміряв одяг та теревенив зі слугами про свій розум, згадував давню зустріч з імператором. Так минали дні, роки… Аж ось пішла по всій країні чутка, що неподалік кордону з’явився мудрець, розумніший від усіх на світі. Дійшло це і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: «Хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною у світі?!» Але вигляду нікому не подав, а запросив мудреця до себе у палац. Сам надумав обдурити ченця: «Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках: живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо мертве – я випущу його…» І ось день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися на двобій найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і нетерпляче чекав ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали увійшов невисокий худорлявий чоловік. Він прямував до мандарина і сказав, що готовий відповісти на будь – яке його запитання. І тоді, криво посміхаючись, мандарин промовив: «Скажи – но мені, що я тримаю у руках: живе чи мертве?». Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: «Усе в твоїх руках!». Збентежений мандарин випустив метелика, і той полетів, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями».
Вчитель. Чи так само і у вашому житті все залежить від вас?
VI. Гра «Так – ні».
Цигарку викурив? Мастак! Здоровю буде добре? …..
Цукерки дуже вже смачні, ну, а цигарки, певно …..
То ти вже куриш? Ну й дивак! Отруюєш себе і інших?…..
VII. Кросворд . Режим дня.
На дошці.
РЕЖИМ ДНЯ
- Що ти робиш зранку кожен день?(Прокидаюся)
- Нащо граєшся з водою?
- Одяг складений, чистенький.
- Вже зібравшись, ти щоранку, Приступаєш до сніданку. (Снідаю)
- Від сніданку пропав й слід, Наближається обід. (Обідаю)
7. Ну, а на кінець сказати: Я лягаю спати.
VIII. Загадки про здоров’я.
(дивись на екрані)
ОСОБИСТА ГІГІЄНА
І очі, й вуха, руки, шию
Я завзято мию, мию.
Своїм жовтим гребінцем,
Що Катруся носить,
Зранку й кожен вечір
Розчісує коси.
Маю щітку, маю пасту,
І не білу, а смугасту.
Зуби чищу я сама,
Карієсу вже нема.
Кожен вечір ноги мию
Милом, милом, потім змию.
Не страшні мені хвороби —
Полякалися мікроби.
На ногах і на руках
Я мікроби з'їло.
Говоріть бігом, хто я?
Ну звичайно, — ... (мило).
Все у роті в мене чисто,
Карієсу — баста.
Постаралися на славу
Зубна щітка й ... (паста).
В моїй сумці він живе,
Славний молодець.
Гарну зачіску зробив.
Хто ж то? (Гребінець)
Я завзято мию, мию.
Своїм жовтим гребінцем,
Що Катруся носить,
Зранку й кожен вечір
Розчісує коси.
Маю щітку, маю пасту,
І не білу, а смугасту.
Зуби чищу я сама,
Карієсу вже нема.
Кожен вечір ноги мию
Милом, милом, потім змию.
Не страшні мені хвороби —
Полякалися мікроби.
На ногах і на руках
Я мікроби з'їло.
Говоріть бігом, хто я?
Ну звичайно, — ... (мило).
Все у роті в мене чисто,
Карієсу — баста.
Постаралися на славу
Зубна щітка й ... (паста).
В моїй сумці він живе,
Славний молодець.
Гарну зачіску зробив.
Хто ж то? (Гребінець)
IX. Гра «10 кроків до здорового способу життя»
Кожній групі пропонується зобразити на папері свої кроки (дії та приклади поведінки) у напрямку свого вибору здорового способу життя. Це має бути малюнок, де можна використати всі матеріали, які обговорювались на уроці. На виконання завдання – 10 хв. Кожна група презентує свої «10 кроків» до здорового способу життя.
X. Підсумки уроку.
Пам'ятай, дитино люба!
Найвища цінність — то життя.
Як його змарнуєш без користі —
Пройде воно без вороття.
Пам'ятай ти завжди про розмову нашу
І про неї друзям усім розкажи.
Не марнуй даремно ти життя цю чашу,
Тільки лиш прекрасне в серці збережи.
Немає коментарів:
Дописати коментар