Перший урок
«Добре тому жити, хто вміє
дружити».
Мета. Розкрити значення дружби в житті кожної людини. Сприяти
формуванню добрих відносин між
дітьми в класі, створенню дружнього
дитячого колективу. Вчити
правильно обирати собі друзів, виробляти в собі
якості, що сприяють дружбі.
Розвивати уміння дітей спілкуватися та
підтримувати товариські стосунки,
співпрацювати, слухати, висловлювати
свою думку.
Виховувати тактовне ставлення до
людей, потребу в друзях, чемне ставлення
учнів одне до одного, доброзичливість.
Очікувані результати:
розуміти, з чого починається дружба;
знати, кого називати другом;
вміти знаходити шляхи примирення.
Перебіг уроку
І. Організаційна частина
Дзвоник дзвенить, не стихає,
Школярів усіх скликає:
Гей, до класу поспішайте,
На місця свої сідайте.
ІІ. Вступна бесіда
Ось і промайнуло тепле літо. Я
рада вітати вас в нашому світлому класі.
Ви відпочили, набрались сил і
готові вчитися. Любі діти, я щиро вітаю вас зі
святом — Днем знань. Від усієї
душі бажаю вам міцного здоров’я та
здійснення всіх бажань.
ІІІ. Оголошення теми і мети
уроку.
- Про що ж ми сьогодні будемо з
вами розмовляти? Я пропоную вам
пройти по лабіринту і дізнатися
тему сьогоднішнього уроку.
«Добре тому жити, хто вміє дружити».
Сьогодні, діти, я пропоную вам посадити
і виростити дерево доброти і
дружби. Ось воно. Стовбур та
гілочки в нього вже є, а от не вистачає чого?
(Коріння)
- Як же почуває себе дерево, у
якого немає або мало коріння. Так само
себе почуває людина, в якої немає
друзів.
Тому сьогодні ми поділимося
роздумами, що таке дружба, з чого вона
починається, кого називати
другом, яким повинен бути справжній друг,
спробуємо визначити правила
дружби. Як тільки ми розвʼяжемо ці питання,
наше дерево зросте і зміцніє.
ІV. Основна частина
1. Гра-розминка «Це мій кращий
друг i я!»
Якщо відповідь про вас,
промовляєм хором враз:
«Це все я, цс все я, цс мій
кращий друг i я»
Якшо нi-то мовчимо i тихенько сидимо.
А тепер давайте грати - треба вам
відповідати.
Рано - вранці хто піднявся?
А хто сонсчку всміхався?
Хто веселий i бадьорий кожен день іде до школи?
Хто з вас працею своєю прикрашає
дім i
клас?
Хто приходить зранку в класс із
запізненням на час?
Хто yмiє берегти ручки, зошити й книжки ?
А хто граючи в футбол у вікно
заб'є нам гол?
Хто веселу вдачу має i yciм допомагає?
- Віповідали ВИ чудово, отже,
приступаємо до роботи.
2. Робота з прислів’ями
Без вірного друга- дорожчі від
багатства.
Людина без друга, велика туга.
Дружба та братство а знайдеш
тримай.
Друга шукай, як дерево без
коріння.
- Які ще прислів’я про дружбу ви
знаєте?
*Людина без друга, як їжа без
солі.
*Вірний друг-то найбільший скарб.
*Нових друзів наживай, а старих
не забувай.
*Дружба все переможе.
*Дружбу дружбою шукають.
*Маєш друга - бережи, не маєш -
знайди.
*Хто друга в біді залишає, той
сам у біду потрапляє.
*Не той друг, що медом маже, а
той що правду каже.
- Отже, в нашого дерева
з'являється корінець «близькі стосунки».
3. Зараз ми з вами пограємо в
гру, яка має назву
«Якщо ти добрий друг, то
повинен».
Умови гри: Я
читатиму вирази, якщо добрий друг це повинен робити, то
ви
підніміть руки вгору i потрясітъ ними, а якщо нi, то нічого не робіть.
Обманювати своїх друзів
Не брехати друзям
Говорити брехню поза очі
Допомагати друзям у складних
ситуаціях
Підтримувати один одного
Насміхатися над друзями
Не залишати друзів у біді
Заступатися за друзів
Говорити друзям правду
Ображати друзів
Піклуватися про друзів.
- Молодці, діти. Добре виконали
завдання і на нашому дереві
з'являється корінь
«взаємна допомога».
4. Розв’язування проблемних
завдань
Учитель: Говорити про поведінку
інших легко, а як би ви
вчинили в таких ситуаціях?
Ситуація 1. Дівчинка обурено
скаржилась мамі: «У нас у дворі
є такий поганий хлопчик – увесь
час мене називає Валькою». «А ти як його
називаєш?» - запитала мама – «Я
його взагалі ніяк не називаю. Я йому
просто кричу: «Ей,ти!»
- Чи правильно вчинила дівчинка?
(Дівчинка сама повинна звати
хлопчика по імені , показуючи
йому приклад.)
Ситуація 2 . У холодний зимовий
день Наталка й Оленка йшли зі школи
додому. Наталка була тепло
одягнена. На ній була тепла шубка і
рукавички. Її ранець зручно лежав
на спині. А Оленка в школі забула
рукавички, тому портфель вона
несла в голій руці.
- Рука в мене замерзла страшенно!
- поскаржилась Оленка подружці.
Наталка відповіла:
-А в мене ні.
Так вони йшли до самого дому.
- Що можна сказати про Наталку?
- Як потрібно було їй зробити?
Ситуація 3. Це було ранньою
весною. Маринка йшла до школи. Дорога
була погана, а вона в черевиках.
І наскрізь промочила ноги. Прийшла в
клас. Дівчата обступили її,
занепокоїлися: «Скоріше знімай черевики і
грій ноги». А Валя (вона жила
близько від школи) збігала додому і
принесла валянки. Хороше було
Маринці в той день - ногам тепло і на
душі радісно!
- Чому дівчинці було радісно?
- А ваш друг приходить вам на
допомогу?
- А ви йому?
Слова вчителя.
- Діти, турботливе та поважне
ставлення людини, її доброта завжди
приносять радість оточуючим. І
навпаки, грубість, черствість, байдужість
до самопочуття людини, її долі – засуджуються
дорослими та однолітками.
Отже, будьте,діти, милосердними,
говоріть теплі, щирі слова один
одному, робіть добрі справи,
здійснюйте гарні вчинки, і добро буде завжди у
вашому домі, родині, а головне –
у вашому серці!
Корінь «турботливе ставлення»
5. Фізкультхвилинка
Гра «Хвиля»
Ваше завдання: сісти в одне коло,
взятись за руки, не спираючись на
підлогу, піднятись всім разом, не
створюючи хвілю. (виконати 2 – 3 рази)
А тепер усі разом зробимо
висновок з усього сказаного і складемо вірш
про дружбу. Останнє слово кожного
другого рядочка ви будете
добирати самі в риму.
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися... (дружити).
А не кидатись словами,
Щоб не стати ... (ворогами).
І запам’ятай собі —
З другом легше у... (журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він ... (допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на... (всіх).
Друг нас може захистити
Може з класом ... (помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас... (повчати).
А як сварять всі навкруг —
Йде на захист справжній... (друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга — вірним...
(будь)!
Й ще одне запам’ятай:
Друзів ти... (не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба — це велика... (сила)!
- Це корінь «Спільні інтереси,
смаки, погляди».
А тепер нам потрібно виконати
завдання для того, щоб на нашому дереві
з'явилися листочки. Для
цього ви повинні обвести свою долоньку, вирізати її
вибрати ознаки дружби з наданих
слів і розмістити їх на листочках
долоньках.
Щирість, доброта, жадібність,
довіра, злість, грубість, турбота,
щедрість, повага, чуйність,
байдужість, чесність, жорстокість,
надійність.
- Чи легко бути другом? (Ні, важко, так як треба самому бути
хорошою людиною)
– Отже, хочеш мати друга – будь ним. Це мудре старе
правило.
Потрудися душею для людини,що
знаходиться поруч , сприйми її радощі
й негаразди як свої власні,
подумай про те, як зробити її життя
щасливішим, не пожалій для цього
ні сил, ні часу.
Взаємоповага, чуйність,
ввічливість — неодмінні ознаки дружного класу.
Неприпустимі в класі образливі прізвиська,
непристойні жарти, неповага
до дівчат, грубість у взаєминах.
Дружбу можна легко зруйнувати
грубими, недоречними жартами. Вам ще доведеться крокувати з класу в
клас пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем,
але я хочу
сподіватись, що ви пронесете у
своїх серцях довіру до людей, добро,
уміння дорожити дружбою.
V.Підсумок
уроку.
Вправа «Мікрофон»
- Що означає «дружити»?
Немає коментарів:
Дописати коментар